Nuffnang Ads

Thursday 9 May 2013

AWAS! Identiti anda mungkin dalam bahaya!

Pada suatu ketika dulu....jeng jeng jeng....suspen....

Akulah pencuri identiti terkenal. Agak-agak sapa mangsa aku seterusnya ya...hmmmmmm.....
Dulu aku pernah curi identiti Batman tapi  leceh sebab asyik kena kerja shif  malam. Tido memang problemo!
Boring jadi Batman aku menyamar jadi Spiderman lak. Lagi masalah  sebab  kena lompat sana sini. Gaji lak ciput!
Hait! Jadi watashi saja belum pernah san? Arigato gozaimas san! Cakap Jepun main hentam gomo san!
Ishhhhh!!! Jangan menyibuk! Tak hingin nak curi identiti kau! Kang tak pasal-pasal hari-hari kena makan sushi. 
Hmmmmm....apa kata aku curi identiti diva-diva cantik lak cam Rozita Che Wan ker...
Rozita : Sedar diri tu sikit kalau ya pun nak curi identiti mek! Diva ker tidak tu?
Barney : Susah-susah kau curi jer identiti aku. Bebudak suka, hehehehe......
Dah lah tu....dah lah tu... hentikanlah curi identiti orang tuh! Berdosa dan takde pekdahnya!  Kang aku gari baru tau!
Tahu takut. Lari kak jangan tak lari. Padan muka nak sangat curi identiti orang kan!
Secara ringkasnya, sketsa di atas tiada kaitan dengan filem Identity Thief yang aku tengok minggu lepas. Apa? Minggu lepas tengok baru nak update? Apa kono kau jang? Kang reader semua lari padan muka kau! Apa? Komputer rosak? Oooooo camtu rupanya.....patut lambat update. Takpe-takpe lain kali jangan buat lagi :)


Bagi aku filem Identity Thief ni ok oklah kelakarnya. Maksud aku kelakar tapi tak banyak scene kelakar yang boleh buat kita ketawa cam orang gila. Sayang sekali dengan adanya dua pelakon komedi berbakat seperti Jason Bateman ( Horrible Bosses ) dan Melissa McCarthy ( Bridesmaids ), Identity Thief gagal menjadi sebuah filem komedi bertaraf kelas A. Lambakan lawak berunsur slapstik dalam Identitiy Thief dan mood filem yang kejap lawak kejap sedih membuatkan kadang-kala kita merasakan seperti bukan melihat filem komedi. Walaubagaimanapun Identitiy Thief masih merupakan filem komedi yang menghiburkan tetapi jika korang ingat korang akan gelak sakan dalam panggung korang mungkin akan kecewa. Rating 3 dari 5 bintang. Ciao!! :)

P/s : Cam biasa terima kasih Google atas image-image semua. Tanpamu siapalah aku. Perghhh! Ayat!!

8 comments:

  1. menarik genre yg jarang2 kita tonton

    ReplyDelete
    Replies
    1. Betul bro. Banyak sangat Filem aksi dan fantasi di pawagam sekarang tapi kurang kualiti :)

      Delete
  2. be your 305 follower. hehe. filem tue macam best. i will find it hehe tq for sharing ye :D

    ReplyDelete
  3. menarik jg ni.skali skala gelak sbb byk sgt yg ganas2 :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Betul bro.Gelak-gelak boleh release tension :)

      Delete
  4. yang ultraman tu kelakar. haha. btw, nice story.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Thank you sis.Saja Ultraman tu nak menyibuk :)

      Delete